به مناسبت ۸۱ سالگی بروس‌ لی، سراغ شمایل و کارنامه سینمایی این بازیگر هنرهای رزمی رفته‌ایم که تاثیرش بر جهان خیلی بیشتر از چند فیلم و سریال بود

اژدها چگونه وارد زندگی ما شد؟

ببینید | واقعا خداحافظ سانی

از آن عکس چهارتایی معروف کورلئونه‌ها فقط آل پاچینو، بازیگر نقش مایکل زنده مانده که بعد از مرگ پدرخوانده، میراث‌دار این چهره بانفوذ مافیایی در جهان قصه ماریو پوزو و فرانسیس فوردکوپولا می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۲۷۱۹
تعداد بازدید : 101

جان کازال بازیگر نقش فردو، اولین کورلئونه‌ای است که چند سال بعد از فیلم پدرخوانده و در 42 سالگی از دنیا می‌رود.

بعد از او نوبت به مارلون براندو بازیگر نقش کورلئونه پدر می‌رسد که در 80 سالگی با جهان فانی خداحافظی می‌کند و حالا هم نوبت به جیمز کان، بازیگر نقش سانی، پسر بزرگ و جوشی خانواده رسید که بتازگی و در 82 سالگی از دنیا رفت.

سانی در فیلم به دلیل فرزند ارشد بودن، اولین گزینه رهبری خانواده کورلئونه بعد از مرگ پدرش بود، اما دیگر رقبای مافیایی از تندخویی و سیاست نداشتن او، بهترین بهره را برای حذفش بردند و درنهایت در آن سکانس مشهور فیلم پدرخوانده و با کمین‌کردن در باجه عوارض راهداری، او را با شلیک انبوهی از گلوله، سوراخ‌سوراخ کردند.

این سکانس که با نگاهی به سکانس کشتن فیلم بانی و کلاید ساخته شد، گران‌ترین سکانس فیلم هم بود و در سال 1972، صد هزار دلار خرج برداشت. جالب است که این سکانس دشوار فقط در یک برداشت فیلمبرداری شد.

گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها